Kolejna osoba z naszego powiatu padła ofiarą internetowego oszustwa. Tym razem to 73-letni mężczyzna, który chciał kupić rower elektryczny przez popularny portal społecznościowy, powiązany z elektroniczną platformą sprzedażową. Oferta wydawała się atrakcyjna (rower w okazyjnej cenie), dlatego senior postanowił skontaktować się ze sprzedającą poprzez komunikator. W odpowiedzi na pytanie o dostępność roweru otrzymał informację, że ogłoszenie jest aktualne, ale ten sam rower został wystawiony również na innej platformie handlowej – i tam rzekomo kosztuje 100 zł mniej. Sprzedająca przesłała link do oferty. Strona, na którą trafił mężczyzna, do złudzenia przypominała oryginalny serwis sprzedażowy.
- Niestety, był to fałszywy portal stworzony przez oszustów. 73-latek, nieświadomy zagrożenia, wypełnił formularz, podając swoje dane kontaktowe oraz adres do wysyłki. Chciał opłacić zamówienie za pomocą kodu BLIK. Podczas wpisywania kodu, na stronie pojawiał się komunikat o błędzie i prośba o ponowienie próby – informuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
Senior czterokrotnie wygenerował nowe kody BLIK i zatwierdzał transakcję. Dopiero po pewnym czasie zorientował się, że coś jest nie tak. Sprawdzając historię konta, odkrył, że z jego rachunku zniknęło ponad 2500 zł. Pieniądze zostały wypłacone w czterech różnych bankomatach, w mieście oddalonym o kilkaset kilometrów od jego miejsca zamieszkania.













